Czym jest UX writing?

Pojęcie UX writingu pojawia się bardzo często w dyskusjach dotyczących marketingu internetowego. Bardzo często jest jednak przypisywane do złych definicji. Nie wiesz, co dokładnie oznacza to określenie? Zastanawiasz się, w jaki sposób znajomość tego tematu może pomóc Twojej firmie? Sprawdź, czym jest UX writing i dowiedz się, jak najlepiej go wykorzystać.

UX writing – co to jest?

Digital marketing to dział reklamy zajmujący się promocją marki w Internecie. Ze względu na rozwój nowych technologii jest to coraz częściej wykorzystywana forma rozpowszechniania informacji. UX writing (User-experience writing) jest częścią marketingu internetowego i dotyczy zamieszczania treści nastawionych na przyjemne doświadczenia użytkownika. Oznacza to, że content na stronie firmowej musi umożliwiać wygodne przemieszczanie się i przyswajanie informacji. Konieczne jest więc zwrócenie uwagi na takie aspekty jak:

  • odpowiednie rozmieszczenie elementów,
  • czytelne opisy produktów i usług,
  • proste przejścia między sekcjami,
  • angażujące treści.

Przyjemny dla oka content zapewnia, że użytkownicy zostaną na stronie internetowej dłużej i dowiedzą się więcej na temat firmy i oferty.

Jakie znaczenie ma UX writing?

Nie bez powodu zainteresowanie UX writingiem stale rośnie. Zastosowanie podstaw dobrego projektowania stron i tworzenie angażującego contentu w wielu przypadkach mogą przynieść duże korzyści dla firmy. W czasach, kiedy aplikacje i serwisy internetowe są coraz bardziej rozbudowane, odpowiednie zaplanowanie wszystkich funkcji i opisów ma kluczowe znaczenie. Nieintuicyjne i nieczytelne witryny z pewnością nie przyciągną nowych klientów.

Tworzeniem stron internetowych i treści zgodnych z zasadami UX writingu zajmują się profesjonalne agencje kreatywne takie jak Happy Island. Specjaliści od digital marketingu gwarantują, że witryna będzie nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także intuicyjna i czytelna. Dzięki temu firma bez wątpienia przyciągnie wielu nowych klientów.

UX writer – czym się zajmuje?

Wbrew pozorom obowiązki UX writera różnią się od zadań copywritera. Głównym celem w tworzeniu treści przyjaznych użytkownikowi jest zagwarantowanie wygodnego przyswajania informacji. Komunikat musi być jak najkrótszy i łatwy do zrozumienia. Z tego powodu należy zwrócić uwagę na:

  • proste słowa i krótkie zdania,
  • widoczne sekcje na stronie,
  • atrakcyjną prezentację treści,
  • wyróżnienie najważniejszych punktów.

UX writer odpowiada za zachęcenie użytkownika do pozostania na stronie internetowej, dokonania zakupu lub wypełniania formularza. Poruszanie się na witrynie nie może być męczące. Jeśli odbiorca nie znajdzie szybko potrzebnych informacji lub funkcji, to zniechęci się do firmy.

Kiedy najlepiej stosować UX writing?

Tworzenie contentu zgodnego z zasadami UX writingu może wpłynąć pozytywnie na atrakcyjność wszystkich kanałów komunikacji. W wielu przypadkach przekłada się to na wzrost liczby użytkowników i zainteresowania ofertą. Dlatego warto pamiętać o UX writingu przy tworzeniu:

  • blogów,
  • sklepów internetowych,
  • stron internetowych,
  • formularzy zakupowych,
  • newsletterów.

Umiejętność tworzenia czytelnych i angażujących treści może okazać się niezwykle przydatna również w innych obszarach. Wysokiej jakości content będzie zawsze doceniony przez odbiorców.